SportZdrowie

Jaki trening na spalanie tłuszczu?

Jaki trening na spalanie tłuszczu?

Spalanie tłuszczu to dla wielu osób bardzo ważna sprawa. Zwłaszcza w obecnych czasach, gdy dominuje głównie siedzący tryb pracy. Zarówno trening klasyczny typu cardio, jak i interwałowy pomoże zrzucić nadmierną tkankę tłuszczową. Warto dowiedzieć się, co oferują te treningi i który będzie bardziej odpowiedni.

Trening interwałowy

Trening interwałowy jest bardzo skuteczny i intensywny. Pozwoli skutecznie spalić tkankę tłuszczową. Należy pamiętać, że przy takim treningu kilogramy spadają dość szybko głównie przez to, że taki rodzaj treningu angażuje nawet 80% mięśni. Warto podkreślić, że sesja interwałowa powinna odznaczać się bardzo wysoką intensywnością jest bardzo wyczerpująca dla organizmu. Trzeba też wspomnieć o tym, że proces spalania tkanki tłuszczowej odbywa się przez kilkanaście godzin po wysiłku fizycznym. W takim czasie organizm ludzki regeneruje się i pobiera znaczne ilości tlenu. Ponadto energia pobierana jest głównie z tłuszczu, z tego powodu spalanie może być aż tak efektywne. Należy zaznaczyć, że treningi interwałowe przez wzgląd na swoją intensywność nie muszą być wykonywane każdego dnia. Często wystarczą dwa czy trzy treningi w ciągu tygodnia. Ich długość powinna wynosić około kilkanaście minut plus rozgrzewka. Specjaliści zalecają, żeby wykonywać go rano bądź w ciągu dnia. Ponadto do treningów interwałowych zaliczane są wszelkie ćwiczenia, które podzielona są na dwie krótkie, następujące zaraz po sobie sesje często są oddzielone zaledwie kilkusekundową przerwą. Należy pamiętać, że pierwsza będzie faza wysiłkowa, ponieważ pracujemy na maksymalnych osiągach, a druga faza charakteryzuje się niepełnym wypoczynkiem nasze tętno będzie lekko opadać, lecz wciąż będzie podwyższone. Obie fazy w czasie trwania ćwiczeń są kilkukrotnie powtarzane. Wszelkie treningi interwałowy mogą być prowadzone w formie zarówno biegów, jak i energicznych ćwiczeń.

Trening cardio

Standardowy trening cardio jest dość długim wysiłkiem o umiarkowanym natężeniu. Jest polecamy osobom, których celem jest redukowanie wagi. Warto podkreślić, że cardio spala tkankę tłuszczową i robi to na intensywności 55-65% HRmax trening interwałowy jest intensywniejszy. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że trening cardio wykonywany regularnie najlepiej codziennie przez minimum 45 minut da nam bardzo dobre rezultaty. Bardzo istotna jest długość, ponieważ krótsza sesja treningowa jest nieefektywna, bowiem początkowo spala się glikogen mięśniowy, a dopiero po 15 minutach organizm zaczyna pracować nad spalaniem zbędnej tkanki tłuszczowej. Z tego powodu zostaje 30 minut na właściwy trening. Trzeba też wspomnieć o tym, że każdy trening cardio pozwoli uzyskać satysfakcjonujące efekty świetnie go będzie połączyć z treningiem siłowym oraz wykorzystać zaplecze siłowy. Jednakże musimy pamiętać o tym, że ważna jest kolejność najpierw ćwiczenia stricte siłowe, a później dokładamy
ćwiczenia cardio. Oczywiście można również najpierw zacząć od ćwiczeń cardio, jednakże zalecane są najpierw ćwiczenia siłowe.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.